close
Blogtrottr
批踢踢實業坊 Salary 板
 
Shop Tervis tumblers.

Create a one of a kind personalized gift. It's fun and easy to design!
From our sponsors
[討論] 台灣的加班文化
Jun 17th 2014, 18:41, by takizawa5566

作者takizawa5566 (龍澤)

看板Salary

標題[討論] 台灣的加班文化

時間Tue Jun 17 18:41:36 2014

記得以前曾經去應徵過ㄧ間科技業,面試的時候,面試官有跟我聊到加班這個話題。 他說:『我們公司是所謂的夕陽產業,薪水調整也是因應政府的政策,現在很多人都在抱怨為什麼台灣一定要靠加班錢才會多,為什麼不能像美國那樣,準時下班錢也多,我只能說這裡是台灣,不是美國。』 這不禁讓我感嘆,台灣現在真的就只能這樣了嗎? 然而這樣的加班文化到底是從什麼時候開始有的,我自己也不是很清楚。 尤其台灣現在派遣盛行,感覺很像在走日本的後塵。 我自己也是派遣工,一個月底薪只有基本薪資而已,我還要靠加班才能領到22k。 到底這樣子的加班文化好還是不好呢? -- Sent from my Android -- ※ 發信站: 批踢踢實業坊(ptt.cc), 來自: 101.14.107.125 ※ 文章網址: http://www.ptt.cc/bbs/Salary/M.1403001699.A.64C.html

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    jmuko103 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()