Blogtrottr
Yahoo!奇摩知識+ - 分類問答 - 生活資訊 - 發問中
Yahoo!奇摩知識+ - 分類問答 - 生活資訊 - 發問中
身份不明,回台灣讀書怎麼辦?
Jul 13th 2013, 12:08

我是在香港出生的,說得一口流利的廣東話和國語(還是台南那種,因為祖籍台南),父母都是台灣人,但是我自己就沒有中華民國國籍,只有香港籍,大學回來台灣讀書。

我想問問那我回來台灣是算什麼人,台灣人還是香港人?因為我在香港人都被別人當成另類,說我來自台灣什麼什麼。回到台灣,同學會把我當成哪里人?因為我聽說港生在台灣的形象不是太好(也不太清楚狀況,因為只是每年回來個兩三次,只是探親而已),總是自己香港僑生一個團體而不和台灣人一起。那我究竟是到那一邊,台灣人,香港人,比較好呢?

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends: 'You Say What You Like, Because They Like What You Say' - http://www.medialens.org/index.php/alerts/alert-archive/alerts-2013/731-you-say-what-you-like-because-they-like-what-you-say.html

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    jmuko103 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()